La sessió d'avui l'hem dedicat a aprendre a fer un índex amb les eines del word.
En primer lloc obrim un document de text.
Per seleccionar els títols que volem que apareixin a l'índex, hem d'ananr a l'opció TÍTULO on podem triar si el volem com a títol o subtítol.
Tot seguit hem creat un índex amb l'opció Tabla de contenido i fiquem acceptar. Tot seguit ens surt l'índex ja paginat. En el cas que volguem modificar-lo podem subratllar el subtítol i posem canviar estilos.
Per útlim, si volem que ens comenci a paginar per la segona pàgina de manera que l'índex no quedi numerat hem d'anar a diseño pàgina, salto de sección, suprimim la pàgina que ens ha sortit en blanc, fem clic sobre el núm de pàgina i que ens surti vincular a l'anterior, borrem el núm 1, anem al núm 2 posem número de pàgina, formato de número i iniciar en 1.
dimarts, 10 de març del 2009
dijous, 5 de març del 2009
Arxius d'àudio: Audacity
Les dues últimes sessions hem après a retocar arxius d'àudio.
El programa que hem utilitzat és l'audacity, un programa que ens permet jugar ambe el so: podem tallar-lo, podem superposar-lo, podem unir diversos fragments...
El dimarts vam gravar un so individualment i després amb parelles el vam ajuntar posant les gravacions una darrera de l'altra per tal de que se sentís de manera continuada com una sola veu.
Tot seguit vam utilitzar diferents eines: per retallar fragments del so, canviar el registre més agut o més greu...
Avui hem utilitzat el tros de l'altre dia i l'hem superposat damunt d'una cançó.
Per fer-ho hem obert la cançó que hem triat des d'un arxiu.
Tot seguit hem marcat els punts d'inici i final d'un tros de la cançó que és on anirà integrada la nostar veu.
Per poder integrar la veu, cal baixar el to del tros que hem seleccionat de la cançó.
Tot seguit hem incorporat la veu a sota de manera que de fons sonava la cançó amb un to molt baix, a sobre se sentia la el fragment que vam gravar.
Finalment ho hem guardat
El programa que hem utilitzat és l'audacity, un programa que ens permet jugar ambe el so: podem tallar-lo, podem superposar-lo, podem unir diversos fragments...
El dimarts vam gravar un so individualment i després amb parelles el vam ajuntar posant les gravacions una darrera de l'altra per tal de que se sentís de manera continuada com una sola veu.
Tot seguit vam utilitzar diferents eines: per retallar fragments del so, canviar el registre més agut o més greu...
Avui hem utilitzat el tros de l'altre dia i l'hem superposat damunt d'una cançó.
Per fer-ho hem obert la cançó que hem triat des d'un arxiu.
Tot seguit hem marcat els punts d'inici i final d'un tros de la cançó que és on anirà integrada la nostar veu.
Per poder integrar la veu, cal baixar el to del tros que hem seleccionat de la cançó.
Tot seguit hem incorporat la veu a sota de manera que de fons sonava la cançó amb un to molt baix, a sobre se sentia la el fragment que vam gravar.
Finalment ho hem guardat
Subscriure's a:
Missatges (Atom)