Cas Kite del propi aprenentatge
Cas Kite del propi aprenentatge
| |||||
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
| |||||
L’objectiu es un aprenentatge i un ús competent de les TIC tant en l’àmbit personal
| |||||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
| |||
Context General
| |||||
Experiència en ensenyament
|
Estudiant de psicopedagogia
Diplomada en Educació Infantil
| ||||
Experiència /
Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Educadora de suport i mestra d’Escola Bressol
Nivell d’usuari : Principalment ús de la xarxa, el correu, alguns programes tipus moviemaker, Excel
|
Em falta força pràctica
| |||
Tipus d’escola
|
UOC: Universitat Oberta de Catalunya
| ||||
Localització del centre
|
La Xarxa i diferents seus per a realitzar les proves
| ||||
Connexió
|
Internet
| ||||
Localització dels recursos tecnològics
|
Casa
| ||||
Context de la història o cas
| |||||
Nivell de
l’ alumne
|
Nivell mig
|
Vaig començar amb un nivell força baix i mica en mica amb la pràctica he anat adquirint més competència tot i que encara haig de millorar i aprendre molt.
| |||
Àrea / unitat
|
NTICEDU
|
Objectius:
· Delimitar les diferents formes de conceptualitzar la Tecnologia Educativa, discriminant els seus límits i marcs d'actuació.
· Valorar la importància dels factors socioculturals i comunicatius en les situacions mediades d'aprenentatge.
· Dissenyar situacions d'aprenentatge mediades per eines tecnològiques, que potenciïn l'aprenentatge significatiu i el canvi conceptual.
· Desenvolupar una actitud positiva però realista davant de l'aplicació de les TIC a les situacions d'ensenyament i aprenentatge.
| |||
Fites en la història
| |||||
Activitats planificades a la sessió o unitat
|
1. Autoavaluació inicial
2. Debat CTS i aprenentatge
3. Informe de Síntesis
4. Projecte TIC i Aprenentatge significatiu
| ||||
Nivell d’aprenentatge esperat
|
Adquirir les competències necessàries i assolir els objectius proposats en cada activitat, aplicant en cada cas els recursos necessaris de forma adient.
| ||||
Tipus d’activitat
|
Activitats individuals o en parella, on es comparteixen els coneixements amb els companys mitjançant diversos recursos, fòrums, debats, blogs. És dóna molta importància a l’aprenentatge significatiu mitjançant el constructivisme.
| ||||
Activitats de la història o cas
| |||||
Tecnologies utilitzades
|
Portàtil
| ||||
Raó per la qual la fa servir
|
Realitzar els treballs, consultar materials i assignatures.
| ||||
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
Parteix d’una autoavaluació sobre el propi coneixement en l’àmbit de les tecnologies, i es proposa anar realitzant un aprenentatge significatiu, realitzant una evolució, ampliant conceptes, realitzant una acomodació i finalitzant amb una reestructuració completa.
| ||||
Dificultats trobades
|
- En un inici el disseny de la pàgina em va costar d’assimilar. Era diferent dels altres i em costava trobar la informació.
- Pel que fa a les pautes també vaig trobar que n’hi havia molt i molt seguides i vaig tardar una mica en agafar el ritme.
- El meu punt dèbil ha estat el blog, perquè no he estat prou al cas de les dates per compartir el resum de les activitats.
| ||||
Ajuda / col·laboració emprada
|
Diversos materials, mòduls, fòrums i debats, els companys i el consultor.
| ||||
Rol del professor
|
Guia i orientador en les activitats: molt actiu.
| ||||
Rol de l’estudiant
|
Actiu i participatiu, conscient de la seva evolució i del seu propi aprenentatge
| ||||
Resultats
| |||||
Observacions
|
El resultat ha estat positiu: he adquirit pràctica en nous programes, he realitzat un aprenentatge significatiu i una acomodació de nous conceptes i ho he pogut compartir amb els companys, fet que afavoreix la pròpia avaluació i autocrítica.
| ||||
Avaluació de l’aprenentatge
|
Avaluació de les PACS realitzades, de la participació en fòrums i debats, de la correcta utilització dels recursos de cada
| ||||
Història complerta
L’assignatura es presenta de manera que el propi subjecte comença avaluant allò que sap sobre les noves tecnologies i quina és al relació que tenen amb la societat i l’educació. A partir d’aquesta autoavaluació es comença un aprenentatge i un treball constant per tal d’anar adquirint les competències necessàries i aplicar-les en l’àmbit educatiu i personal
a través d’una sèrie d’activitats.
A través d’aquestes activitats hem anat visualitzant diverses maneres d’orientar el treball amb noves tecnologies, hem pogut utilitzar diversos recursos que ja coneixíem i descobrir-ne de nous. Ha estat un treball molt compartit amb els companys mitjançant diversos espais de l’aula com els debats, els fòrums i les diverses carpetes que ha creat el consultor. Aquesta metodologia de treball permet fer un millor aprenentatge, més significatiu, ja que exigeix adquirir uns conceptes, acomodar-los i compartir-los, de manera que un mateix s’adona d’allò que ha après, el que no ha entès, pot ajudar a un company... per tant, és una gran manera de posar en marxa els esquemes de coneixement i els nous conceptes acomodats.
L’estructura de l’assignatura començant per l’autoavaluació i finalitzant amb el projecte ha permès seguir l’evolució del propi aprenentatge, d’aquesta manera hem pogut anar acomodant progressivament els nous coneixements, posar-los en pràctica i adonar-nos de com hem anat adquirint competències i millorant durant tota l’assignatura.
Una de les coses més importants ha estat relacionar tot el món de les noves tecnologies amb el constructivisme i l’aprenentatge significatiu. És la base sobre la qual hem anat treballant i s’han enfocat les diferents activitats. És una eina que hem d’utilitzar com a professionals i que ens ofereix un ampli ventall d’oportunitats per a treballar amb els nostres alumnes i aconseguir resultats molt positius, com hem pogut veure especialment en el projecte final, per tant, ha estat molt ben orientada i en ha permès realitzar un on aprenentatge que d’ara endavant podrem perfeccionar i aplicar en moltes ocasions.
Els recursos que ens ha proposat el consultor també han estat molt útils i ens han permès comunicar-nos i compartir molt bé els dubtes, coneixements i aprenentatges amb els companys, tant els debats, com els fòrums i els blogs, han estat propostes que han funcionat molt bé i ens han ajudat a completar els nostres aprenentatges.
Pel que fa a l’avaluació, ha estat molt complerta i se’ns ha permès autoavaluar-nos, per fer-nos partícips del procés i sobretot per se conscients d’allò que hem fet bé i allò que hem de millorar, donant-nos la oportunitat de poder recuperar activitats anteriors. El consultor ha fet una gran tasca com a guia i orientador i ha estat present en tot moment en les diferents activitats, consultes, animant-nos amb la feina i ajudant-nos amb les dificultats.
En definitiva, ha estat una gran experiència d’aprenentatge, tant pel contingut de l’assignatura com pels moments que hem anat compartint amb els companys, ha estat un paler.
