divendres, 14 d’agost del 2009

Informació a la xarxa, copiar i enganxar i el guiatge de treballs

Les últimes sessions de classe les vam dedicar a preparar un treball en grup sobre diferents temes, que més tard vam exposar davant de la resta de la classe.
El nostre grup vam treballar el tema sobre la informació a la xarxa, copiar/enganxar i sobre el guiatge de treballs. És compon amb una estructuració a través de 6 parts, les quals toquen els temes més bàsics, essencials i importants sobre aspectes diferents:

-Les qüestions plantejades en el guió i les d'elaboració pròpia.
-La wikipedia
-Articles sobre copiar/enganxar i la wikipedia
-Notícies sobre la wikipedia
-Aplicacions didàctiques
-Un joc (JClic)

En aquest treball ens centrem a explicar les diverses solucions que tenim per tal d'evitar que els alumnes facin un copia/eneganxa de la informació que troben a la xarxa. EN primer lloc perquè a vegades ni tan sols es llegeixen la informació per saber si es correcta i en segon lloc perque així no aprenen absolutament res.
Parlem sobre les fonts fiables a internet, sobre la wikipedia : el seu funcionament, la política que segueix... quines aplicacions didàctiques podem utilitzar, com podem utilitzar la xarxa de manera correcta amb blogs on compartir els treballs, fer-se consultes...

Per últim hem realitzat un joc amb el Jclic per veure si la nostra explicació ha estat prou clara i entenedora per les nostres companyes, ja que el tema del funcionament de la wikipedia és força complicat.

Com a valoració del treball realitzat crec que la part més complicada com ja he esmentat abans, ha estat la de la wikipedia i el seu funcionament. Hi havia paraules que haviem d'explicar que no enteniem bé nosaltres, que no sabíem exactament que volien dir i això ens va dificultar una mica la tasca. Cal dir que durant l'exposició ens va donar un cop de mà la professora per fer les explicacions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada