divendres, 14 d’agost del 2009

Informació a la xarxa, copiar i enganxar i el guiatge de treballs

Les últimes sessions de classe les vam dedicar a preparar un treball en grup sobre diferents temes, que més tard vam exposar davant de la resta de la classe.
El nostre grup vam treballar el tema sobre la informació a la xarxa, copiar/enganxar i sobre el guiatge de treballs. És compon amb una estructuració a través de 6 parts, les quals toquen els temes més bàsics, essencials i importants sobre aspectes diferents:

-Les qüestions plantejades en el guió i les d'elaboració pròpia.
-La wikipedia
-Articles sobre copiar/enganxar i la wikipedia
-Notícies sobre la wikipedia
-Aplicacions didàctiques
-Un joc (JClic)

En aquest treball ens centrem a explicar les diverses solucions que tenim per tal d'evitar que els alumnes facin un copia/eneganxa de la informació que troben a la xarxa. EN primer lloc perquè a vegades ni tan sols es llegeixen la informació per saber si es correcta i en segon lloc perque així no aprenen absolutament res.
Parlem sobre les fonts fiables a internet, sobre la wikipedia : el seu funcionament, la política que segueix... quines aplicacions didàctiques podem utilitzar, com podem utilitzar la xarxa de manera correcta amb blogs on compartir els treballs, fer-se consultes...

Per últim hem realitzat un joc amb el Jclic per veure si la nostra explicació ha estat prou clara i entenedora per les nostres companyes, ja que el tema del funcionament de la wikipedia és força complicat.

Com a valoració del treball realitzat crec que la part més complicada com ja he esmentat abans, ha estat la de la wikipedia i el seu funcionament. Hi havia paraules que haviem d'explicar que no enteniem bé nosaltres, que no sabíem exactament que volien dir i això ens va dificultar una mica la tasca. Cal dir que durant l'exposició ens va donar un cop de mà la professora per fer les explicacions.

El Jclic

Com a mestres que serem no podia faltar aprendre com funciona el Jclic, així que vam dedicar una sessió à aprendre el funcionament i després vam haver de crear dues activitats per a nens d' Eduació Infantil.
El jclic és un programa que utilizta la metàfora de l'rdinador com a tutor, és a dir, es planteja una activitat, l'alumne la fa i l'ordinador li corregeix.
Apart de les activitats que el nen realitza, després s'obte un breu informe sobre els resultats d'aquestes.

Les nostres activitats van ser:
  • La lletra P: en aquesta activitat hi havia diverses fotografies de diferents dibuixos que contenien la lletra p i d'altres que no. El nen havia de clicar a sobre dels que si tenien la lletra p.
  • El cos humà: els nens havien de realitzar un puzzle senzill de 4 peces sobre el cos humà.

Un cop aprens a fer funcionar el programa és molt divertit poder anar creant diverses activitats, jaq ue pots fer-les com a tu et sembli.

Un cop fetes les activitats i guardades les vam exposar a les nostres companyes de classe.

Gravem un vídeo

Una altra activitat que vam realitzar a l'asssignatura va ser gravar un vídeo en grup.
Aquest vídeo havia de ser educatiu, per tant nosaltres vam triar el tema de la higiene dental i li vam posar de títol Com ens hem de rentar les dents?
Primer vam realitzar el guió del vídeo: les parts que tenia, qui gravava, l'escenari, la veu i la música...
Un cop el guió va estar elaborat vam procedir a gravar el vídeo.
Per editarlo vam utilitzar el Windows Movie Maker, vam enganxar els diversos fragments, vam retallar les parts que sobraven i vam posar la veu i els efectes corresponents. Finalment vam afegir-hi els nsotres noms en una diapositiva final.

El vídeo no es pot visualitzar perquè no vam poder canviar el format de cap manera. Per tant, no el vam poder penjar al bloc.

Google

Amb el google vam aprendre a guardar els preferits per tal de poder-los obrir des de qualsevol ordinador i no quedar limitats.
Per a fer-ho utilitzarem el bloc de notes de google. Per poder accedir-hi hem d'utilitzar un conte gmail, ( en cas de no tenir-ne ens l'haurem de fer)
Per capturar les adreces haurem de clicar sobre la icona que és una libreteta i posarem afegir l'adreça que nosaltres volguem. també podem seleccionar un text i afegir-lo juntament amb l'adreça.

Una altra aplicació que vam utilitzar va ser el google docs. Aquesta eina ens servira per realitzar documents, modificar-los i poder-los compartir amb els nostres companys, per tant és una eina molt útil de cara als treballs que realitzem.
Per accedir-hi també cal utilitzar la conta gmail.