dijous, 26 de febrer del 2009

Digitalització d'imatges

Avui hem après com modificar una imatge des del programa Gimp. A redimensionar-les, a digitalitzar-les, a desar-les i a pujar-les al bloc:
  • Obrim el programa GIMP.
  • Cliquem Archivo Abrir i busquem la nostra imatge a l'ordinador.
  • Un cop tenim la imatge oberta, cliquem al menú Imagen i posem escalar la imagen.
  • s' obrirà una finestra amb els menus d'escalar imatges. Volem canviar el valor de la imatge a 150 pixels , per tant cliquem Escalar .
  • Tot seguit la guardem verificant que el nostre arxiu porta l'extensió JPG (o JPEG)
  • Per últim, se'ns obre una nova finestra on podem modificar la qualitat del nostre arxiu, i tornem a posar guardar.
Un cop retocada la imatge , l'hem pujat al bloc i hem fet una breu presentació sobre nosaltres.
A part de redimensionar la imatge amb el gimp podem fer moltes altres aplicacions com canviar el color, la saturació, fer composicions...

hola!! soc la marta, i aquesta foto es de festa major del meu poble, campdevànol.