Cas Kite Projecte final: I als 18 Què?
| Cas Kite Projecte Final: I als 18 què? | ||||
| Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén | ||||
| Els alumnes d’un centre d’acollida, s’han implicat en un projecte culinari per tal de preparar-se per a un futur. Han après treballar amb diversos utensilis i ingredients, en grups cooperatius, integrant les noves tecnologies i han plasmat els seus resultats en receptari virtual que han compartit entre | ||||
| Índex | Contingut | Observacions | ||
| Context General | ||||
| Experiència en ensenyament | Adolescents | Nois i noies que viuen en un centre d’acollida de l Generalitat | ||
| Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC |
Ús de la xarxa i programes office
| |||
| Tipus d’escola | Centre d’acollida | |||
| Localització del centre | No s’especifica | --- | ||
| Connexió | Internet | --- | ||
| Localització dels recursos tecnològics | Sala específica | --- | ||
| Situació sòcio - econòmica dels alumnes | Mitjana-baixa | Són alumnes amb pocs recursos | ||
| Context de la història o cas | ||||
| Nivell dels alumnes | ESO-Batxillerat | --- | ||
| Àrea / unitat | Noves tecnologies, cuina | |||
| Fites en la història | ||||
| Activitats planificades a la sessió o unitat |
|
Conversa
Elaboració d’un pastís de manera conjunta
Conversa amb els companys
Elaboració d’una recepta decada
Elaboració d’un receptari compartit.
| ||
| Aprendre a ser hàbil en l’ús de les tic aplicades a la vida personal | --- | |||
| Tipus d’activitat | Aplicació de les TIC a la vida diària i a l’àmbit culinari. | --- | ||
| Activitats de la història o cas | ||||
| Tecnologies utilitzades | Xarxes socials, núvol | |||
| Raó per la qual la fa servir | Creació i compartició de les receptes que han creat. | --- | ||
| Naturalesa de les activitats (tasques cognitives a realitzar) | ||||
| Dificultats trobades | --- | |||
| Ajuda / col·laboració emprada | Col·laboració de la psicopedagoga | --- | ||
| Rol del professor | Guia i mediadora del procés | --- | ||
| Rol de l’estudiant | Actiu i participatiu, conscient del seu aprenentatge. | --- | ||
| Resultats | ||||
| Observacions | Els alumnes realitzen les activitats molt engrescats i amb una gran participació i motivació. | |||
| Avaluació de l’aprenentatge | Autoavaluació i rúbrica | --- | ||
| Lliçó apresa pel professor | Que els alumnes han realitzat un aprenentatge significatiu que realment s'ha basat en un problema real i que n'han gaudit, participant activament i de forma | |||
HISTÒRIA COMPLETA
Aquest projecte és el fruit final d'un llarg recorregut. Després de treballar diferents recursos, diferents conceptes i d'anar madurant-los, vam recollir-los i aplicar-los per dissenyar un projecte basat en l'aprenentatge significatiu i les noves tecnologies.
Juntament amb la meva companya Rosa vam organitzar-nos i vam decidir realitzar un programa culinari adreçat a alumnes d'un centre d'acollida per tal de que quan en sortissin fossin autònoms i es poguessin valer per si mateixos.
Vam proposar 6 activitats totes relacionades i presentades en una línia on la cooperació entre
companys, el compartir, la comunicació s'unien amb la cuina i es va formar un àmbit de treball molt participatiu i dinàmic.
La idea principal era que els joves reflexionessin sobre els seu futur i prenguessin consciència de que han d'anar adquirint una autonomia per tal de poder viure en societat sense dependre de ningú. Després d'aquesta reflexió vam anar treballant diverses receptes amb diversos motius: un pastís pel caga tió, les seves receptes preferides, receptes per compartir i un receptari final.
Totes orientades a passar una bona estona amb els companys, compartint idees, reflexions, aprenent i adqurint hàbits i habilitats.
Principalment les activitats culinàries es van realitzar a la cuina i l'última activitat on es creà el receptari virtual per compartir-lo es va realitzar a la sala, juntament amb l'avaluació i autoavaluació.
Cal dir que els joves es van mostrar molt participatius i dinàmics i la proposta els va agradar molt. Van adquirir autonomia, responsabilitats, van evolucionar com a persones... en definitiva va ser un projecte molt positiu.
Vam quedar molt contentes amb els resultats obtinguts, tot i que ens hagués agradat poder realitzar documentació gràfica que per normativa del centre no va ser permès.
Totes dues hem realitzat un gran aprenentatge i hem pogut veure la nostra evolució amb la culminació d'aquest projecte i la seva posada en pràctica amb èxit i ha estat tota una satisfacció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada